miercuri, 17 noiembrie 2010

Recesiunea si micile afaceri

O persoana de succes isi stabileste de obicei telurile nu foarte departe fata de succesele anterioare. In felul acesta este sigur ca va reusi sa-si atinga aspiratiile.  
(Kurt Lewin )

De vreo 2 ani, zilnic aud cuvintul "Criza". M-am documentat putin si iata ce am aflat:
"criza" este o manifestare violentă a contradicțiilor (economice, politice, ideologice, militare etc.)
Ne putem intilni cu:
i) criza economică care reprezinta o fază a ciclului economic în care se formează un surplus relativ de mărfuri în raport cu capacitatea de cumpărare limitată a populației, ceea ce duce la scăderea producției, la falimente, șomaj etc.;
ii)criza energetică reprezentind un fenomen complex care se manifestă prin insuficiența resurselor energetice clasice. 
Eu as adauga si criza de guvern care se regaseste in majoritatea tarilor.

Tinar fiind am cunoscut si perioade bune, in care afacerile mergeau brici. Totul era sa alergi cit de cit sau sa dai niste telefoane, si sa stresezi clientul. 
2010....
M-am tot gindit....ce-ar mai merge acum? Nu-i nevoie sa fi MARE...e criza si nu poti sa te imbogatesti...dar sa supravietuiesti? Da, macar sa supravietuiesti normal, tu si familia ta!
Dar cum?
Aia nu merge, nici cealalata, din stinga te-mpunge careva, din dreapta ti se pun piedici! Auzi de impozite forfetare, de legi aberante, ca trebuie sa cunosti pe cineva in consiliu local, bine pozitionat...
Mi se face greata....formalitati si taxe aberante, vorba lui Ilie Moromete de parca m-as c_ca bani. Pai n-ar fi bine?! Avem o multime de detergenti sa-i spalam.

Se face ca de 6-7 ani am pe micuta ulita o...covrigarie. 20 de banuti covrigul, nu stiu cite grame dar nu conteaza acum. Deseori imi zic ca acesti colaci din faina nu-s pentru oamenii care mucesc. Ei au nevoie de haleala si nu covrigi. Totusi, nu stiu cum se face ca straduta mea e des circulata din ast motiv: ambulante, politie, jandarmi, pensionari, copii, muncitori. Ptiu...n-as fi zis acum 5 ani ca business-ul asta va merge. Omul are masinile proprii de distributie, masini de lux, casa cu etaj, doar ce se vede la exterior.
Dovada-i simpla...simigeriile si tarabele-s la toate colturile. 
Numai sa treci pe linga un chiosc ca ti se face pofta...
Daca e perioada postului atunci sigur nu faci fata. Am vazut ca vecinul meu afacerist cu covrigei lucreaza in 3 schimburi cu citiva oameni. 
Interesanta afacere, desi la prima vedere sint multi concurenti. Dar fiecare se descurca din moment ce sint multe tarabe si chioscuri. Si se vind in orice sezon, fie ca sint simpli, unsi cu miere, cu susan si mac. Oricine ar vrea un covrig cald.

Pai materia prima e ieftina....avem griu, faina si mori din belsug in Romania
Capitalul uman, la fel, avem de unde alege.
Avem nevoie de macar 10 mii de euro pt utilaje si minim 20mp.
Hai sa ne gindim si la profit...de la 1000 euro pentru fiecare chiosc dupa ce ti-ai achitat salariile. Si, important, utilajele le poti amortiza intr-un an.
Eu am gasit pe http://covrigarie.ideideafaceri.ro citeva detalii.
Poate va tenteaza ideea de afacere


va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu